Sala de premsa. GUIA TURISTICA D'ALTAFULLA A TRAVES DEL MOVIL

L'espectacle "Marc Antoni i Cleòpatra" és la novetat enguany del festival Tarraco Viva 2017 a Altafulla

15-05-2017

Un any més, el festival Tarraco Viva tindrà activitats a Altafulla, on els gladiadors repetiran en una edició més la seva demostració sobre les diferents armes i les tècniques de combat, tal com feien a l’Imperi Romà. Se celebrarà el 21 de maig al Parc Voramar, a peu de platja.

La novetat per aquest 2017, però, és l’espectacle de titelles “Marc Antoni i Cleòpatra”, una obra on es podrà conèixer una de les històries més famoses de l’Antiguitat i en què s’explicarà qui era Marc Antoni i com va ser que va conèixer la reina d’Egipte, Cleòpatra.

D’aquesta manera, la XIX edició del Festival Tarraco Viva portarà a Altafulla dos espectacles: el primer, que es desenvoluparà a les 17h, a càrrec de L’Instituto Ars Dimicandi amb la recreació “El món dels gladiadors a l’antiga Roma”; i el segon, que tindrà lloc a les 18h, a càrrec de la companyia Genovesa, Narratives Teatrals, amb l’obra de titelles “Marc Antoni i Cleòpatra”.

Més enllà d’això, el regidor de Turisme, Pere Gomés, ha avançat que de cara a properes edicions es podria desenvolupar alguna activitat a l’entorn dels Banys Romans de la Vil·la romana dels Munts d’Altafulla, espai recentment dignificat pel consistori a l’hora de posar en valor aquesta nova “joia arquitectònica i turística del municipi”.

L’edició 2017 de Tarraco Viva torna a endinsar-se en el retrobament de l’antiga Roma amb les grans civilitzacions del Mediterrani clàssic, i que en aquest cas, recau en el nexe entre Roma i Grècia. Tal i com destaca el director del festival, Magí Seritjol, posa en relleu de manera molt important l’amor i fascinació de l’emperador Adrià per tot el que provenia de l’antiga Grècia.



Bandera Blava 2017 torna a premiar la platja d'Altafulla

10-05-2017

El jurat internacional Bandera Blava 2017 ha concedit un any més a la platja d’Altafulla el distintiu Bandera Blava. Aquest reconeixement està atorgat per la Fundació d’Educació Ambiental (FEE), amb la col·laboració de l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (Adeac), que gestiona la campanya a l’Estat espanyol. Aquest guardó, reconegut a escala internacional, valora i premia la gestió ambiental i la seguretat, les instal·lacions i la prestació òptima dels serveis i la informació i l’educació ambiental. En aquesta mateixa línia, també exigeix a les platges una qualitat de l’aigua excel·lent, i als ports, una excel·lent gestió ambiental.

L’obtenció d’aquesta qualificació és el resultat de les mesures de gestió a les zones de bany, les millores en els sistemes de sanejament implantats en els municipis costaners i les mesures de control i inspecció del medi hídric. Les aigües de la platja d’Altafulla són molt preuades per la seva tranquil·litat i transparència. L’espai disposa de senyalització, facilitats d’accés per a persones amb mobilitat reduïda, socorrisme i salvament, dutxes, lloguer de gandules, zona d’aparcament i una extensa oferta de restaurants. D’altra banda, els usuaris gaudiran també aquesta temporada d’un sistema de megafonia renovat, i de tres lavabos d’ús adaptat.



Turisme d'Altafulla edita un fulletó especial per fomentar la singularitat del municipi a FITUR

17-01-2017

Amb la voluntat de “posicionar Altafulla en el mercat internacional com a destinació diferenciada dintre de la Costa Daurada”, la regidoria de Turisme de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala l’edil Pere Gomés, ha editat un nou catàleg promocional on es fomenta la singularitat del municipi com a cita obligada de destinació turística. El nou fulletó es presentarà demà en el marc de la Fira Internacional del Turisme de Madrid FITUR, que s’allargarà fins diumenge 22 de gener.

Aquest nou producte de promoció d’Altafulla destaca la vila com a una destinació dintre de la Costa Daurada on l’art i la naturalesa van agafats de la mà darrera de segles d’història plasmada en l’arquitectura del poble extremadament singular com és la Vila Closa o les Botigues de Mar. D’aquesta manera, presenta Altafulla com el que és: un espai ideal per practicar esports a l’aire lliure gaudint de l’aigua, la platja, els boscos, les muntanyes, tot combinat amb l’elegància i la història de la zona emmurallada amb restaurants exclusius de cuina d’autor i innovadors gastrobars de tapes, amb la frescor tradicional del passeig marítim, on es pot degustar la millor cuina marinera amb productes de km 0.

També remarca la personalitat de la vida social i festiva del municipi al llarg de l’any com les propostes culturals del Via Crucis “Camí de la Creu” - (Setmana Santa); Nit de Bruixes (Últim cap de setmana de juny); Fira d’artesans (2a quinzena d’agost); Festa Major Petita de Sant Antoni (11 setembre); Festa Major de Sant Martí (11 novembre); Pleamar Vintage (dissabte de Setmana Santa); el Festival Internacional de Música de Altafulla (època estival); la Ruta de tapes – a la primavera; les Jornades Gastronòmiques – a la tardor; la Festa de les Cultures (Festa gastronòmica de lesdiferents cultures de la vila)- setembre, o la Festa de l'Olla! – a la primavera.

Aquesta línia promocional serà la que s’accentuarà per damunt de tot a FITUR, i a la resta de fires turístiques com NAVARTUR i el Saló del Turisme a Catalunya.

Descarrega't el fulletó



Altafulla tornarà a estar present a FITUR, la Fira Internacional del Turisme de Madrid

12-01-2017

L'Àrea de Turisme de l'Ajuntament d'Altafulla tornarà  a estar present a la Fira Internacional del Turisme Fitur de Madrid, que es desenvoluparà la setmana vinent, del 18 al 22 de gener. Es tracta d'un dels certàmens internacionals amb més participació i projecció del sector turístic que se celebren a l'Estat. Un espai que l'Ajuntament d'Altafulla no trepitjava de manera presencial des de feia unes edicions, i que el regidor de Turisme, Pere Gomés, ha decidit "tornar a apostar per la seva assistència". Segons el regidor de Turisme d'Altafulla, la presència física en aquesta fira permet "posicionar el municipi al mercat internacional com a destinació diferenciada dintre de la Costa Daurada com a una opció de cita obligada". Destaca d'aquesta manera la riquesa cultural i lúdica que conforma un ampli programa d'activitats durant tot l'anycom el Festival Internacional de Música i la Fira d'Artesans a l'estiu; el festival Barnasants a l'Hivern, o el Camí de la Creu per Setmana Santa, d'entre moltes altres.

La Fira Internacional del Turisme de Madrid reuneix a més de 230.000 visitants, prop de 125.000 professionals participants, i més de 9.600 empreses del sector turístic provinents de 165 països. Altafulla, com ha estat habitual en edicions anteriors, hi participarà conjuntament dintre del conveni córner de la Diputació de Tarragona. Aquest acord, signat d'entre una trentena d'ens turístics públics i privats de la Costa Daurada, permet la promoció i difusió dels seus atractius de manera conjunta i coordinada en fires nacionals, estatals i internacionals que se celebren al llarg de l'any.

El conveni també preveu desenvolupar, de manera convencional i on-line, una campanya de publicitat conjunta en els mercats emissors més importants de la Costa Daurada que plasmi els recursos i productes turístics més destacats del territori i els atractius turístics dels municipis que s'adhereixin a l'acció. Més enllà de FITUR, la regidoria de Turisme de l'Ajuntament d'Altafulla també estarà físicament present a NAVARTUR i al Saló del Turisme a Catalunya.



Comencen avui les IX Jornades Gastronòmiques, centrades en aquesta edició en la cuina sobre la garrofa

10-10-2016

El Mestre Pastisser Oriol Rossell, de la jove empresa de pastisseria artesanal de qualitat “L’Obrador” del Vendrell, i que treballa habitualment amb el producte de la garrofa, ha estat l’encarregat enguany de presentar les IX Jornades Gastronòmiques d’Altafulla i Primeres de la Garrofa, que organitza la regidoria de Comerç de l’Ajuntament, encapçalada per l’edil Jaume Sánchez. L’acte de presentació, s’ha celebrat aquest migdia a la plaça del Pou d’Altafulla. La mostra, que reuneix una desena de restaurants del municipi, aposta en aquesta novena edició amb un producte local i de proximitat com és la garrofa. En aquest sentit, el regidor de Comerç, Jaume Sànchez, ha destacat “les característiques organolèptiques que té aquest producte tant arrelat a la nostra terra” amb la voluntat “de posar-lo en valor i recuperar la seva alimentació sana i saludable”.

La mostra, que comença avui, s’allargarà fins el proper 30 d’octubre, completant així tres setmanes de gastronomia local i mediterrània. Jaume Sánchez ha remarcat també l’ampli ventall de propostes que ofereixen els restaurants participants i ha desitjat que les jornades sobre la garrofa “tinguin continuïtat” agraint així la tasca de tots els restauradors.

En aquesta línia, Oriol Rossell ha volgut subratllar “el repte d’aquestes jornades a l’hora de recuperar i posar en valor un producte com la garrofa no és fàcil, malgrat els molts avantatges respecte a altres aliments dintre d’una dieta sana i saludable”. Fent ironia, el Mestre Artesà, membre del col·lectiu Terra i Taula del Baix Penedès, ha manifestat que “molts coneixen la garrofa com el menjar per als burros i els pobres, i a través d’esforços com els d’Altafulla, podrem conèixer un producte nostre, bo, amb alt contingut energètic, sense gluten i apte per als diabètics, sa i saludable”.

D’entre els plats que s’hi poden trobar destaquen els arlequins moscats de garrofa i xocolata, la coca de garrofa amb escalivada i sardina del nord, el brownie de garrofa, o el caneló de pasta de garrofa, textures de vedella, verdures i bolets, entre d’altres. El preu dels menús oscil·len d’entre els 25 i els 33 euros.

Els restaurants participants són el Gastrobar 13-21 Altafulla Mar Hotel, Les Bruixes, Voramar Cal Vitali, Bruixes de Burriac de l’Hotel Gran Claustre, La Toque, Costa Dorada, l’Hotel Yola - Restaurant El Tiberi, l’Hotel-Restaurant Oreneta, el restaurant Club Marítim Altafulla i La Taberna del Mar.

Concurs amb l’etiqueta #garrofa2016

Els comensals podran participar en un concurs de fotografia 2.0, tant a Facebook, Twitter com Instagram amb l’etiqueta #garrofa2016 i, d’entre totes les imatges, se n’escolliran les tres millors que seran obsequiades amb un àpat per a dues persones en un dels restaurants participants de les jornades i un llibre “La pastisseria i la cuina de la garrofa”, que s’ha editat especialment per la mostra gastronòmica. Les persones premiades es donaran a conèixer el 7 de novembre al web de l’Ajuntament d’Altafulla.